Projekt - datorfri

Nu känner jag det är dags för mig att ta mig i kragen och lägga ifrån datorn mera. Tyvärr är datorer det som dominerar en tonårings vardag vanligtvis. Man kan ju göra precis allt genom datorn. Ytterliggare igen, tyvärr. Jag ska börja utmana mig själv genom att inte sätta på datorn förän kl. 3 på helger och kl. 7 på vardagar.  Jag vet redan nu att jag kommer få "abstinens besvär", då jag är beroende av min dator i princip.
 
Varför jag vill göra det här lilla projekt är just för att jag är beroende. Jag kan sitta lääääänge framför datorn ibland, speciellt när jag är lite nere. Dagen flyger förbi i 180 km/h när jag sitter framför datorn också. Det absurda är att jag redan vet rutinen. Man ska "bara" sitta i en timma, sen en till och efter det är man trött i hela kroppen och sen kommer huvudvärken krypandes. Det känns skönt att jag har bestämt mig för det här nu, då jag istället kan lägga de meningslösa timmarna på powerwalks, skolan, bra mellanmål, rita, ta hand om mig själv, övningsköra och massa mer!  Nu kör jag det här fram till 8 maj, hänka på vetja! :) 
 
ej min bild
Kommentarer
Postat av: elvira

fin blogg! kraam

Svar: tack :)
Linnea Ljung

Postat av: Elin

Himla fin och bra blogg! Och dina ben är ju hur snygga som helst!!!

Svar: tack så hemskt mycket, Värmer verkligen! :)
Linnea Ljung


URL: http://nattstad.se/elinolssons
Postat av: Amanda

Gud det där borde jag köra på också! Man sitter ju alldeles för mycket framför datorn.. Är det du som tagit bilden förresten? Den är så fin! Har sett den över hela tumblr i stortsett!

Jag har förresten en fråga också, jag har för mig att jag läst på din blogg när du skrev att du ville gå upp i vikt. Vill du fortfarande det? För jag är nämligen väldigt mycket underviktig och jag måste verkligen gå upp, men det är så svårt. Jag vill inte proppa i mig massa onyttiga saker och gå upp i vikt på det sättet, utan jag vill fortfarande äta bra mat. Hur gör du och hur tänker du?

Svar: Nej, det är tyvärr inte jag som tagit bilden. I wish liksom, haha.
Såklart jag fortfarande vill gå upp i vikt! Tyvärr så tar det ju fruktansvärt lång tid, då min kropp i princip motarbetar mig. Som jag skrev i det inlägget vill jag ju heller inte sitta och proppa i mig en hel chips påse varje helg, som du sa! När det kommer till maten har jag börjat tänka på att verkligen äta mig mätt. Jag har börjat ta två portioner istället för en (det gäller att tvinga sig själv) och jag tar min tid när jag äter. Sen så är det ju viktigt att även försöka äta "bra fetter", alltså vegetabiliska. (tror de kallas så, annars kolla upp omättade och mättade fetter). Sen försöker jag även äta bra med frukt och ta ett mellanmål när jag kommer hem ifrån skolan. Det är viktigt! Sen gäller det ju även att träna. Jag tränar dock medelmåttigt då jag vet att jag snabbt går ner i vikt om jag tar i för mycket, då jag inte "äter upp mig" i samma längd. Muskler väger ju mer än fett och muskler kommer ju även göra så att du ser större ut.
Jag har inte jättebra koll än på vad för typ av mat man ska äta för att få fettet man behöver (då man även kan omvandla fettet till muskler), men ska försöka göra ett inlägg om det när jag vet lite mer. Vet att det är fler än jag och du som vill gå upp i vikt där ute. :)

Hoppas det här hjälpte lite, lycka till! :)
Linnea Ljung


URL: http://amandafoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0