Jag vill gå upp i vikt

Samhället idag präglas ständigt av de tillfixade modell bilderna, alla sorters möjliga bantnings metoder, hemma-gym med garanti på snabba resultat, kost - allt för att se ut som "idealet". Tjejen med lagom stora bröst, perfekta magen, fin rumpa, långa slanka ben och en smal midja. I slutändan är det här inte en "normal" tjej i vårt samhälle, hon gör istället allt i sin makt för att bli som den där tjejen på framsidan av Elle. Jag själv har alltid varit naturligt small ända sen jag var liten. Jag försöker hela tiden att lägga på mig vikt, men min kropp samarbetar inte. Jag försöker absolut inte vara som tjejerna i alla modetidningar då jag tycker de flesta är alldelse för smala. 
 
Modell industrin är en helt annan historia men vill bara säga att jag blir jätteglad när jag ser att vågen visar en större siffra,som jag tycker fler borde göra!  Mina kompisar tycker jag är galen som vill gå upp i vikt, varför då? för att jag går i princip emot samhällets förväntningar? Flera tror jag inte vågar säga att de vill lägga på sig för att då är man "udda". Jag har aldrig sett en enda artikel på "Såhär går du upp i vikt", vilket är synd. 
 
Att vara smal är inget att sträva efter, men det kan jag ta i ett annat inlägg. Jag tycker inte det är fint när man ser revbenen(som jag äntligen lyckats gömma lite) eller när benen är som pinnar. Varför tjejer? Varför är det här ert mål? Ni tror nog det är mer attraktivt, men det är den totala motsatsen för många. Vem bryr sig om du har lite mer fett än omslags tjejerna? Du kan inte jämföra dig med andra, då alla har olika förutsättningar. Vissa har svårt att gå upp i vikt och andra har svårt att gå ner, så är det bara! Folk(speciellt killar) som inte uppskatar dig som du ser ut, ska du inte bry dig om. De flesta killar ser ju inte ut som abercrombie modeller, så varför ska du behöva se ut som en VS modell för dem? 
Det här är min kropp idag. Jag kan inte säga att jag hatar min kropp, för det gör jag inte. Men jag märker att min kropp inte mår bra på insidan, även fast det kanske inte syns på utsidan. Jag vill träna för att må bra, "strong is the new skinny" som man säger nu för tiden. Det tycker jag flera ska ta till sig. Visst om man vill bli lite mer "fit", men jag tycker det är hemskt när man ser 14-åriga tjejer skriva att de vill gå ner i vikt. Det kan inte vara normalt. Eller rättare sagt, det ska det inte vara! 
 
Jag vet att jag inte är ensam om att vilja gå upp i vikt. Lyssna inte på de där kommentarerna "Men du behöver ju inte träna, du är ju redan smal!". Din kropp mår bra av att äta dig mätt, röra på dig, vara stark etc. När jag säger "gå upp i vikt" menar jag inte att jag ska sitta och äta en chips påse varje dag, jag ska gå emot min egna kropp och äta upp mig på ett bra och nyttigt sätt! Jag ska banne mig gå upp hela 5 KG!

Status: Jag har nu en metod som jag kommer pröva de kommande två veckorna. Hoppas ni vill följa detta! :) 
 
Kommentarer
Postat av: Adriana Papac

Fin blogg! Kika gärna in på min :)


URL: http://adrianapapac.blogg.se
Postat av: Amanda

Bra skrivet!
Ja jag skulle gärna vilja veta mer om dem!

Svar: Okej, det jag fått reda på är att man i princip måste få i sig ungefär 500 extra kalorier per dag och äta 5-6 gånger om dagen. För de 500 extra kan man äta t.ex. 1 banan, 2 glas mellanmjölk (4 dl), en matsked rapsolja och 10 st gröna oliver. Annars kan man även köpa gainers som hjälper med viktökning (dock till för dem som vill bygga mycket muskler så vet inte hur bra det är för kroppen om man inte tränar 5 gånger i veckan...). Det sägs att man ska kunna öka 2 kg genom detta på 2 veckor men det vet jag inte om det är sant :P
Ett annat tips är att ösa på med nyttiga fett produkter så som: avokado, nötter, mandlar, bregott(mest fetthalt), pasta, ris, bröd etc.
Sen ska man även försöka äta runt samma tid varje dag och äta ordentligt både före och efter träning! Ganska basic tips men ändå bra! :)
Linnea Ljung


URL: http://amandafoton.blogg.se/
Postat av: △ ida.

bra inlägg! lycka till! :)


URL: http://prinsesc.blogg.se
Postat av: Amanda

sv; Ja det är väl samma som jag har fått fram och det jag försöker förhålla mig till! Dock går det knappt framåt, men det är väl bara att fortsätta kämpa. Tack för tipsen!

Svar: Jo såklart! Jag har dock hållit på en vecka nu och har redan gått upp lite. Har dock varit jättesjuk så vi får se hur det funkar. Dela gärna med dig av tips du med! :)
Linnea Ljung


URL: http://amandafoton.blogg.se/
Postat av: Josefine

Bra skrivet!:)


URL: http://jjjosefiiine.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE ANDERSSON

Sjukt bra skrivet sötnos! <3

sv: Visst är de, I'm in loove typ :D

Svar: tack :)
Linnea Ljung


URL: http://josefineandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0